تفاوت تبلیغات فضای اینترنت با تبلیغات فیزیکی

فضای اینترنت، شبکه های اجتماعی، رادیو و تلویزیون فرصت خوبی را برای تبلیغات نام های تجاری ایجاد می کند. گاهی ممکن است تبلیغات شما به گونه ای باشد که تنها یک نوع رسانه برای تبلیغ شما مناسب باشد پس لازم است تفاوت تبلیغات فضای اینترنت با تبلیغات فیزیکی را برای شما شرح دهیم. هدف کلی از انجام تبلیغات تاثیرگذاری روی مشتریان است.

هزینه

یک فرق اساسی برای تفاوت تبلیغات فضای اینترنت با تبلیغات فیزیکی در هزینه ی آن ها است. رسانه های: شبکه های اجتماعی، رادیو و تلویزیون هزینه های کاملا متفاوتی از یکدیگر دارند. تلویزیون به سبب سیل وسیع مخاطبی که دارد طبیعتا هزینه بیشتری را می طلبد. برای آماده سازی تبلیغ اولیه هزینه ای بین ده هزار تا بیست و پنج هزار دلار برمی دارد. بعد از آماده سازی تبلیغ، چند هزار دلار برای خرید یک بسته تبلیغاتی روی یکی از کانال های تلویزیون هزینه می شود تا به مدت 1 ماه این تبلیغ پخش شود.

برای تبلیغ کارهای محلی رادیو گزینه بهتری محسوب می شود و با صرف هزینه حدود 500 – 1000 دلار شما می توانید چند هزار مشتری را هدف قرار دهید.

اما در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نیازی به صرف هزینه های هنگفت نیست. اگر شما مدیریت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را تحت قرارداد به دست شخصی می سپارید، در این صورت بر اساس ساعات یا تعداد پیام و کیفیت آن ها هزینه می پردازید.

  مقایسه تاریخی 

تلویزیون و رادیو قسمت کوچکی از دسته ‌بندی رسانه‌ها را شامل می شوند که معمولا به‌عنوان رسانه‌های سنتی یا مسیر اصلی در نظر گرفته می شوند. روزنامه‌ها و مجلات حدود چند دهه است که در گروه رسانه قرار گرفته ‌اند و عنصری مهم در برنامه‌های تبلیغاتی به حساب آمده اند. پیدایش اینترنت در اواخر قرن بیستم و ظهور رسانه‌های اجتماعی در اوایل قرن بیست و یکم با پیدایش پلتفرم‌های متمایز مانند اینستاگرام، توییتر، فیس بوک، لینکدین، یوتیوب و پینترست انجام شد.

نحوه نمایش

هر یک از این رسانه ها به شیوه متفاوتی پیام را می رسانند. در این بین تاثیرگذارترین رسانه تلویزیون می باشد که شما می توانید در این رسانه موضوع مورد نظر خود را با جلوه های بصری، نوشتن، خواندن و صدا ارائه دهید.

رادیو معرف دیداری نداشته و پیام ها بر اساس ترکیب صدا و روایت تاثیر گذاری خود را انجام می دهد. در شبکه های اجتماعی ویدئو و متن به اشتراک گذاشته می شود.

تعامل با تبلیغ

 پیدایش شبکه‌های اجتماعی باهدف افزایش تأکید بر سرگرمی و تعامل مشتریان در تبلیغات است. این به این معناست که شرکت ها می‌خواهند بدون واسطه و در لحظه مبادلات تعاملی با مشتریان انجام دهند و عکس العمل آن‌ها را همان لحظه مشاهده کنند. تبلیغات در تلویزیون و رادیو به‌عنوان تبلیغات قدیمی، بیشتر برای تصویرسازی باهدف ایجاد یک اثر به‌یادماندنی در ذهن شناخته شده که درنهایت منجر به خرید می‌شود.